Dag 18 Thailand
15 juni 2009 - Chiang Mai, Thailand
Hai allemaal vandaag was echt een super dag! Haast niet in 1 wordt te beschrijven.
Ik had vandaag een prive chaufur! Hij heet Nom. We zijn eerst naar een orchide'n farm gegaan. De bloemen waren echt heel mooi om te zien. En ik weet nu ook eindelijk hoe ze gekweekt worden. Daarna zijn we naar de tijger kingdum gegaan. Daar heb je 4 verschillende groepen van jong naar oud. Je kon uit verschillende bundels kiezen om bij een tijger kooi naar binnen te gaan. Zoals klein en welpjes, of midium en groot. Of je neems ze alle 4! Dat heb ik natuurlijk gedaan. Je kon ook een camera man mee de kooi in nemen om foto's voor je te schieten. Alleen dan moet je 1 CD per kooi nemen en dan is 1 CD 200Bad. 4Euro dus. Ik wou er eerst maar van 2 kooien doen. Want wat moet je met zo veel foto's! Maar hij wou in elke kooi foto's maken. Op het eind mocht ik zelf kiezen welke kooi ik dan neme wou! Maar ze waren allemaal leuk. En zo heel veel geld is het nou eigelijk ook niet! Dus nu heb ik 500 foto's op 4 CD waar ik een tijger aai! :) ssuuppeerrr. Er zou vast wel een foto tussen zitten die niet leuk is! Maar dat geeft niet! IK HEB ZE! Na de tijgers zijn we door gereden naar een apenschool. Daar had je een leuke apen show en kon je een aap vast houden. Daarna zijn we doorgereden naar een Slangen farm. Alleen daar was de show pas om 13:30. Dus zijn we terug gerede naar de tijger kingdum. Daar hebben we gegeten en nog even naar de tijgers gekeken. We zijn op tijd naar de slangen farm gegaan, omdaar nog even rond te kijken wat er nog meer was! Er waren ook een hoop vogels en een paar fretten. En een hoop slangen natuurlijk. De slangen chow was soms echt even schrikken. Gelukkig weten die mensen wel heel goed hoe ze met slangen om moeten gaan! ;) Na de slangen zijn we naar een warmte bron gegaan! Het was echt indrukwekkend om te zien. Want ik had het nog nooit met mijn eigen ogen gezien! Je had daar ook een beekje van de bron, wat naar een soort zwembad stoomt naar een Spa rizoort. We hebben daar eieren gekocht, om in de bron te koken :) echt heel lekker. Tijdens het wachten heb ik m'n voeten in de beek gedaan. Het moest echt even beetje bij beetje. Het was zo warm dat mijn benen rood werden van de warmte! Op de plek waar we zaten kwam een stel erbij zitten. Het meisje sprak wel goed Thai's maar kwam uit Nederland met haar vriend. Even later kwam haar moeder en haar oom erbij zitten. Was even gezellig, maar wij moeten weer verder. We gingen naar een grot toe. Het was iets minder dan ik dacht maar toch leuk om het een keer te zien. Want ik heb deze toer een beetje zelf in elkaar gezet. De toer die ze normaal doen is niet door gegaan. Omdat er te weinig mensen zijn voor zoon toer. Je kan namelijk ook naar een olifanten show toe. Maar dat wou ik niet omdat ik morgen een 2 dagse 1 nacht toer doe, en dan op een olifant ga rijden. En vrijdag wil ik naar een olifanteschool toe! Daar kon ik een olifant vertellen dat hij moet zitten leggen, net als een hond :) hihi o en ik leer er ook op rijden en hoe je moet sturen met je benen en een stok!
zzooo genoeg! hihi tot over 2 dagen dan maar! groetje xxx

wat een fotos mooi hoor wel eng die slangen
ik vind die aapjes wel zielig maar die tygers
dat zyn toch mooie beesten
wat een belevenis kan je alles thuis weer
opnieuw bekyken geweldig
veel succes met je volgende trip
liefs uit de anemoon
en die videos zijn echt super dik :)
hoop dat je het nog heel veel leuke dagen mee maakt !!!
gr x x x mij je broertje
Je zal inmiddels alweer terug zijn uit de bergen helemaal doodop:) Ben zo benieuwd naar die foto's! Ga vanavond weer langs je ouders denk...ff bellen of ze thuis zijn! Hele dikke kusss love you (nog 16 daagjes:)) xxxxxxx